„Google Ads reklama“, anksčiau buvo žinoma kaip „Google AdWords“, yra pasiūlymų pagrindu veikianti internetinė reklamos platforma, apimanti tekstinių formatų paieškos variklio reklamas, vaizdo reklamas, banerines reklamas, „YouTube“ reklamas ir kitas rodymo galimybes. „Google Ads“ reklamos rodomos „Google“ paieškos rezultatuose ir milijonuose „Google“ partnerių svetainių.
„Google Ads“ yra didžiausias skaitmeninės reklamos leidėjas Jungtinėse Amerikos Valstijose, sudarantis 28,4 % visų reklamos pajamų.
Kaip veikia „Google Ads“ reklamos?
Jūs rašote reklamą, pateikiate pasiūlymą, palaukiate ir gaunate pardavimus. Tai pagrindinė idėja… su keliais nedideliais „bet“.
Vėliau išsamiai aprašysiu, kaip sukurti „Google Ads“ kampaniją, bet esmė ta, kad „Google Ads“ veikia pagal mokėjimo už veiksmą kainodaros modelį, paprastai apskaičiuojamą kaip kaina už paspaudimą (CPC). Tai reiškia, kad mokate tam tikrą kainą kiekvieną kartą, kai vartotojas spusteli ant jūsų reklamos, arba kokį nors kitą nustatytą veiksmą.
Ši kaina dažnai keičiasi ir priklauso nuo kelių veiksnių, įskaitant tai, kiek kitų prekės ženklų šiuo metu taikosi į tą raktažodį, paieškos apimtis, tikėtinas pasiekimas, dienos ar metų laikas ir kt.
Pateikdami savo reklamą nurodote „maksimalų pasiūlymą“ – didžiausią sumą, kurią esate pasirengęs mokėti už paspaudimą (ar peržiūrą, ar kitą apibrėžtą veiksmą).
Pagrindinės siūlymo galimybės yra:
- Kaina už paspaudimą (CPC): mokate, kai vartotojas spusteli ant jūsų reklamos.
- Kaina už tūkstantį rodymų (CPM): mokate už 1000 jūsų reklamos įspūdžių.
- Kaina už įsitraukimą (CPE): mokate, kai vartotojas atlieka tam tikrą veiksmą su jūsų reklama (užsiregistruoja sąraše, žiūri vaizdo įrašą ir t.t.).
Pavyzdžiui, jei jūsų maksimalus pasiūlymas yra 2 EUR, bet „Google“ nustato, kad paspaudimo vertė yra 2,55 EUR, jūsų reklama nebus rodoma. Tačiau, jei jūsų maksimalus pasiūlymas būtų 2,56 EUR, jūsų reklama tikėtina, kad gautų vietą.
Svarbu pažymėti, kad šis skaičius skiriasi nuo jūsų bendro kampanijos biudžeto. Galite nustatyti vidutinį dienos biudžetą ir leisti „Google“ valdyti atskirų reklamų pasiūlymus arba nustatyti tiek bendrą biudžetą, tiek tiksliai reguliuoti maksimalų kiekvienos reklamos pasiūlymą.
Pradedantiesiems rekomenduoju nustatyti dienos biudžetą ir leisti „Google“ optimizuoti atskirų reklamų siūlymus. Tai paprasčiau ir dažnai duoda veiksmingesnių bei ekonomiškesnių rezultatų.
Pavyzdžiui, jei norite išleisti iš viso 1000 EUR, galite vykdyti kampaniją 30 dienų su maksimaliu dienos biudžetu 33 EUR arba 14 dienų po 66 EUR per dieną.
Tai biudžeto esmė, nors yra keletas išimčių konkrečiose pramonės šakose.
Be to, yra dar vienas svarbus veiksnys siūlymams – Kokybės Įvertis.
Kokybės Įvertis yra tai, kaip „Google Ads“ nustato, kas turi „geriausią“ reklamą raktažodžiui. Tai skaitmeninis įvertis nuo 1 iki 10. Pavyzdžiui, pietų restoranas gali gauti 10 balų (aukštai) už raktažodį „avokado sumuštiniai“, bet tikriausiai gautų 1 balą (žemai) už raktažodį „vietinis santechnikas“, tiesa?
Jūsų Kokybės Įvertis tiesiogiai neįtakoja jūsų reklamos vietos ar biudžeto, bet gali turėti netiesioginių pasekmių.
Pavyzdžiui, aukštas Kokybės Įvertis reiškia, kad jūsų reklamos atitinka potencialių klientų paieškos ketinimus. Ir kuriant reklamas, atitinkančias tai, ko žmonės ieško, reiškia, kad jos bus rodomos dažniau, o tai reiškia, kad gausite daugiau paspaudimų. Kokybės Įvertis nėra rodiklis, kurį reikėtų stebėti išsamiai, bet tai gidas, rodantis, ar jūsų reklamų taikymas yra teisingas ir kaip jūs lyginatės su kitais, konkuruojančiais dėl tų pačių raktažodžių.